Akuten nästa!

Men gudarnar skymmning.....Jag måste få skriva av mig lite.
I går kväll fick Julia gumman fruktansvärd huvudvärk. Ja du hon
var så dålig så till slut ringde jag 112. Det var helt omöjligt att komma
fram på sjukvårdsrådgivningen. Gumman hade sån värk så hon fick ren panik.
Ville ut i snö stormen för att få luft, hon blötte papper för att kyla pannan, ville kräkas,
låg i sängen krit vit i ansikten och skakade, kunde inte ha en lampa tänd, ville
vara i fred. Att hon ville vara i fred kändes jätte konstigt för hur dålig hon är är
så vill hon gärna ha sällskap. Så fort vi kom in till henne sa hon - Låt mig va i fred. Släck
lyset och prata inte. Jag tycker allt låter som ett migrän anfall. Eller vad tycker du?

Ja hur som helst....Dom tänkte skicka hit en ambulans men vi tog bilen och for in.


När vi väl kom dit började gumman må bättre. När vi fick komma till ett rum, så var hon
hur pigg som helst. Hon sjöng och underhöll oss. Trolla och var på rikgtigt toppen humör.
Ja det kändes nästan som att man ville smyga ut bak vägen. Till slut kom en läkare.
Hon klämde och kände lite ställde lite frågor. (petade sina tänder och öron...Jo det är faktiskt sant)
Sen sa hon att vi skulle vända oss till vård centralen och be om en kontroll där. Barnläkaren var
så himla upptagen i går kväll. Julia frågade flera gånger - Vad gör vi här när jag är alldeles frisk?
Ja det kan man ju undra. Men hon var så otroligt dålig hemma så det var riktigt otäckt.

När vi kom hem kom en väldigt orolig Farmor hit, men när hon såg Julia blev hon lugn.
Vi somnade gott på kvällen. I dag har vi varit hemma det blev så sent i går.

Jag har ringt vårdcentralen i dag och fått en telefon tid på torsdag till att börja med.

I dag är hon lika pigg som vanligt. Vi har grejjat och donat lite, bakat muffins nu ska vi
sortera lite på hennes rum.

Oj nu blev det en massa Julia men jag måste få skriva av mig. Tänk va hemskt
när det allra bästa på hela jorden är sjukt, ja då blir man ju nästa sjuk själv.

                       Vi hörs igen   Kram allihopa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men hej!

Vad i hela friden! Snacka om migränanfall! Hon har kanske barn migrän, det hade syrran när hon var liten..kort efter fick hon dålig syn..Men vad fort det gick över?? Syrran fick i alla fall medicin som även skolan fick ha och ge vid behov...Krama om Julia från mig! Vi saknade dig idag!

2008-11-25 @ 18:22:30
Postat av: cattisedlund

det var jag som skrev..varför kom inte det med?

2008-11-25 @ 18:23:38
Postat av: Maria

Men huuua vad otäckt. Och stackars lillgumman som hade så ont. Måste varit ett migränanfall, eller vad sa läkarna ? Kram från Maria

2008-11-25 @ 18:38:03
URL: http://mariashuvud.blogg.se/
Postat av: Marielle

Usch va hemskt, hoppas de inte är nått allvarligt.. hur är det med Julia nu då? Hoppas allt är bra. Kram

2008-11-26 @ 21:13:36
URL: http://maariellee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0