Löss

Ja i dag hann man bara på jobbet och vända. Dom ringde från
skolan och sa att lill hjärta hade löss. Åh fyy och blää va äckligt.
Det börja krypa i mitt hår så fort jag hörde det.
                                     
 När vi kom hem  lyckades vi få en liten lus på ett papper och lill vännen utbrister
- Men Mamma åh va fin den är!!! 
- Nja jaha tycker du.... Visste inte riktigt vad ska skulle svara.

Så nu är gumman behandlad och jag tvättar för fullt. Men vi är hemma i morron
oxså för medlet ska tvättas ur 22,30 i kväll. Tur att jag hade köpt hem i fall att....

Vet ni att i dag är det svacka med soppan som heter duga. Pratade med Cattis igår
om att ha en ät dag i veckan. men även den dan äta vettigt. Känns jobbigt att ha en
till lång period med BARA soppa framför sig. Det kanske känns bättre om man vet
att man får tugga på ex lördagar.......Va tror ni om det?

Nu ska jag gå och sortera lite papper. Lill skruttan ser just nu på tv:n.

                                     Puss

Kommentarer
Postat av: Ylva

ÅÅhhh neeejjjj!! Inte löss på skolan igen!!!

Ja ja det är väl bara att köpa hem medel igen för säkerhets skull då.



Du det där med en ätdag i veckan tål ju att tänkas på, men jag tycker att du kanske istället ska fundera på 1 ätdag på 2 veckor eller 1 i månaden för att maximera resultaten och minimera förlusten från ätdagen. Kanske t o m ska fundera på om det bara är 1 mål på dagen som du ska äta. T ex äta påse frukost och lunch men äta middag vanlig mat och tugga fast då 1 gång varranan vecka eller 1 gång i månaden. Det är ju något å se fram emot ändå, men kanske lite längre kämpande emellan??



/Ylva

2009-01-14 @ 13:54:21
Postat av: Cattis E

Ät EN måltid i veckan du! Det tror jag på..det behöver ju inte vara pizza direkt! kramkram

2009-01-14 @ 15:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0